Forduljatok hozzánk bátran kérdéseitekkel a KAPCSOLAT menüponton található elérhetőségeinken.
Az általános érdeklődésre számot tartó kérdésekre pedig megpróbálunk itt is válaszolni.
RENDELÉS ÉS SZÁLLÍTÁS
-
Hogyan tudok regisztrálni a webshopra?
A TERMÉKEINK menüpontra lépve, a webshop oldalán 2 helyen is lehetőséged van regisztrálni céges adatokkal:
-jobb felső sarokban a „BELÉPÉS” menüpontra kattintva, ahol megnyílik egy külön doboz a Regisztráció számára is az ÚJ VÁSÁRLÓK részére, vagy
-az oldal legalsó részére legördítve, a VÁSÁRLÓI FIÓK / REGISZTRÁCIÓ menüpontra kattintva.
Ezt követően minden adatot helyesen ki kell tölteni, amelyet mi személyesen ellenőrzünk a NAV adatbázisban és feldolgozunk.
FONTOS: a webshopban is csak adószámmal rendelkező vállalkozásokat, vállalkozókat (élelmiszeripari szereplők, üzemek, termelők, egyéni vállalkozók, vendéglátásban résztvevők) szolgálunk ki, akik regisztrálják magukat. Adószámmal nem rendelkező magánszemélyeket, fogyasztókat nem áll módunkban kiszolgálni, mivel feladatunk az élelmiszeripari szereplők és viszonteladók segítése, kiszolgálása.
Nem látom az árakat. Mit kell tennem?
A webshop árait csak regisztrált tagok láthatják, tehát céges REGISZTRÁCIÓ vagy BELÉPÉS szükséges.
FONTOS: Mivel nagykereskedelem vagyunk, csak érvényes céges vagy termelői adószámmal regisztráló élelmiszeripari szereplőket szolgálunk ki.
Ha nincs készleten a megrendelni kívánt fűszer hogyan tudok belőle rendelni?
Ha hiány van valamelyik fűszerből, termékből és a webshopon nem rendelhető, tehát nem jelenik meg a KOSÁRBA gomb:
Ha szeretnél előrendelést leadni a beszerzés alatt levő termékre, akkor ezt jelezheted külön emailben a
rendeles@alpaka.hu címen,
vagy más termékek rendelésével egyidejűleg a rendelés véglegesítésekor megjelenő MEGJEGYZÉS dobozban.
Igyekszünk az összes terméket mindig optimális mennyiségben készleten tartani, de mivel több mint 300 fajta fűszerrel és teával dolgozunk, így időnként előfordulhat, hogy 2-3 termék beérkezése csúszik. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a teljesítés határideje a beszerzés helyétől függően kb. 2-3 hét.
Házhozszállítás milyen feltételekkel történik?
Fűszereinket rendeléstől számított rövid időn belül, jellemzően 48 órán belüli átadási határidővel, házhoz szállítjuk az ország egész területén.
A futárszolgálattal vagy fuvarozó szolgálattal történő kiszállítás költsége a csomagok számától és súlyától függ, az alábbi jellemző súlyhatárok tájékoztatást nyújthatnak:
zsákos/csomagos szállítás esetén:
1 zsák/doboz szállítási díja jellemzően 25 kg-os súllyal kb. nettó 1.900 -2.400 Ft (+Áfa) között van
raklapos szállítás esetén:
1 raklap gyűjtős szállítási díja kb. nettó 13.000 Ft (+Áfa).
Bizonyos mennyiség illetve bizonyos értékhatár felett cégünk átvállalja a kiszállítás költségét, ennek aktuális feltételeiről érdeklődj kollégáinknál a Kapcsolatok menüpontban megadott elérhetőségeken vagy a TERMÉKEINK oldalra kattintva a webshop legalsó részében található INFORMÁCIÓK / SZÁLLÍTÁS oldalon.
CSOMAGOLÁS
-
Milyen csomagolóanyagban külditek a termékeket?
A fűszerek magas olajtartalma, valamint a megfelelő aromazárás biztosítása miatt műanyag vagy papír+műanyag többrétegű csomagolóanyagban vagy zsákban vannak termékeink, kiszerelés méretétől függően.
Zero-waste boltunkban csomagolásmentes formában fűszereket, teákat is szeretnénk árulni, tudtok ebben segíteni?
A fűszereket igény szerinti kiszerelésben boltra szállítjuk és igény esetén plusz címkéket is tudunk küldeni, hogy a jelölést polcra tudják helyezni a megfelelő nyomonkövethetőség érdekében.
Allergén információk jelölésében is segítséget nyújtunk.
Az ilyen jellegű értékesítés feltételeiről azonban érdeklődj illetékes élelmiszerbiztonsági felügyelődnél!
TERMÉKEKKEL KAPCSOLATBAN
-
Csemege-különleges-rózsa csípős- honnan ezek a nevek?
A rózsa, vagy a csemege és a különleges jelző régen a fűszerpaprika színtartalmára utalt.
A rózsa a "pirospaprikák" között a legalacsonyabb minőséget takarta, ezután jött a csemege, majd a legmagasabb ASTA tartalommal, vagyis legpirosabb színnel a különleges elnevezés.
A szakma érvényes szabályozása szerint a megváltozott élelmiszerkönyv I. és II. osztályú fűszerpaprikákat különböztet meg, illetve a "különleges fűszerpaprika" jelzővel csak a kézműves jellegű paprikákat jelölhetik.
Csípős paprikából 3 kategóriát különböztet meg az élelmiszerkönyv, enyhén csípős, csípős és nagyon csípőset, annak mg/kg-ban pontosan meghatározott kapszaicintartalma alapján.
Fontos továbbá, hogy a Termőhelyet fűszerpaprikáknál pontosan és részletesen (keverék esetén minden származási országot sorrendben) jelölni kell, hogy kifejezzék a magyar származás védelmét.
Milyen csatornán találok még információt fűszereitekről?
Facebook: A fűszeres Alpaka
IG: szeretem_a_fuszereket
LinkedIn: Alpaka Kft.
Pinterest: Alpaka Kft.
Youtube: Alpaka Kft. - fűszerek
A Facebookon a fűszerek világával kapcsolatos érdekességeket, Instán aktualitásokat, LinkedIn-en angol nyelvű tartalmakat osztunk meg, Pinteresten tematikus mappákba rendezve recepteket gyűjtöttünk adott fűszerekhez, Youtube csatornánkon pedig a jövőben igyekszünk több videós tartalmat is készíteni.
Nem találok a kínálatban egy fűszert, illetve egyéb kapcsolódó terméket. Tudtok segíteni a beszerzésben?
Megpróbálunk ebben is segíteni.
Ha találunk megfelelő minőségben, akkor egy ilyen új termék beszerzési határideje mennyiségtől függően hosszabb idő lehet.
A termékek visszahívása minőségügyi veszély esetén
Élelmiszerbiztonságot veszélyeztető esetleges szennyeződés esetén itt honlapunkon tesszük termékvisszahívásainkat közzé. Ennek rendje a következő:
Élelmiszerbiztonságot veszélyeztető szennyeződésről több módon szerezhetünk tudomást:
-hatósági vizsgálat tárja fel az élelmiszerbiztonsági hibát: ebben az esetben a hatóság utasításai irányadóak a visszahívási teendőkről;
-beszállítói jelzés érkezik az élelmiszerbiztonsági hibával kapcsolatban: ha a jelzett tétel raktáron van, akkor az alábbi terv érvényesül, de ha már kikerült ellenőrzésünk alól a tétel, akkor nyomonkövetési rendszerünk (tételazonosító, min. meg. idő) alapján értesíteni kell a vevőinket, majd beérkezést követően érvényesíteni az alábbi cselekvési tervet;
-ha vevőtől érkezik jelzés vagy önellenőrző vizsgálatok során szerzünk tudomást az élelmiszerbiztonsági hibával kapcsolatban: az összes vevőt és a beszállítót is értesíteni kell a nyomonkövetési rendszerünk (tételazonosító, min. meg. idő) adatai alapján, majd beérkezés után érvényesíteni kell az alábbi cselekvési tervet.
1. Minden visszahívott áru a raktárba kerül "zárolt" felirattal ellátva, elkülönített tárolási helyen. A feliratok elhelyezéséért az üzemvezető illetve őt a helyszínen képviselő megbízottja felel. A visszaszállított áru raktározását és további kezelését a "4. fejezet: Jó kereskedelmi/gyártási higiéniai gyakorlat” fejezet szabályozza. Ennek keretében értesíteni kell szerződéses partnerünket a megsemmisítés céljából történő elszállításra.
Azt, hogy minden tétel visszajött-e, ügyvezető és a raktáros ellenőrzi, dokumentálja. Ha nem jött vissza minden tétel, az üzemvezető jelentést készít az ügyvezető részére az eltérésről.
2. Vizsgálat, értékelés
A tételek visszaszállítása után, az okok kivizsgálására az ügyvezető megkezdi az okok kivizsgálását. A vizsgálat eredményéről jegyzőkönyvet vesz fel, mely a soron következő felülvizsgálat dokumentumainak részét képezi.
3. Vészhelyzet (termékvisszahívás) esetén értesítendő személyek:
Társaság részéről termékvisszahívásért felelős:
Vas Orsolya ügyvezető +3630/653 8274
Csongrád Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Földművelésügyi
Főosztály Élelmiszerlánc-biztonsági és Minőségellenőrzési és Felügyeleti Osztály +3662-680-816
Jóváhagyta: …………………………………………
Vas Orsolya ügyvezető
A fűszerhamisítás problémájáról
Az élelmiszerhamisítás sajnos a fűszerek között is fel-felbukkan. Mely fűszereket érinti leginkább? Hogyan védekezhet ellene?
Azt hiszem, mindannyian tudnánk példát mondani arra, hogy ami olcsó, az sokszor drága... Hogy a fűszereknél ez hogyan jelenik meg? Az olcsónak mondható fűszereknél előfordulhat, hogy elvesztették aromájukat, vagy az őrlésnél "hígították" magából a fűszer növényi részéből származó más növényi részekkel.
Ezt vagy eleve őrölt fűszerként vagy blend-ként, keverékként értékesítik. Ezért hosszú évek óta már ahol tehetjük, csak egész fűszereket vásárolunk és itthon, őrlőüzemi partnereinkkel végeztetjük az őrlést, saját alapanyagainkból.
Milyen formában jellemző a hamisítás?
-nem fűszerjellegű növényi részek hozzáadása (idegen zöld növényi levelek az oreganoban, más virág szirma a sáfrányban, kávéhéj a szerecsendióban)
-jelölés nélkül vagy jóváhagyás nélkül színezékek hozzáadása (pl. kurkuma, Sudan-Red, mesterséges színezékek)
-a fűszer egyik fő alkotóelemének kivonása (az olajáért kinyert fűszermaradvány, az ún. spent fűszerként való értékesítése)
Mely termékeknél jellemző?
Az amerikai Fűszer Szövetség honlapján közzétett tanulmány szerint az alábbi termékeket érinti nemzetközi szinten:
Fűszerpaprikák
Oregano
Sáfrány
Őrölt feketebors
Őrölt fehérbors
Őrölt fahéj
Őrölt szerecsendió
És hogy Ön hogyan védekezhet ellene? Kerülje az olcsó fűszereket...
EGYÉB ÉRDEKES KÉRDÉSEK
-
Miért lett Alpaka a cég neve?
Sokszor tették már fel a kérdést, mi is-ki is az alpaka és miért lett ez a nevünk?
Mit tudunk az alpakákról? A lámafélék - tevefélék családjába tartozik, dél-amerikai területeken, a hegyekben él, de mellettünk a szegedi állatkertben is tartanak többet is, nemrég született meg legfiatalabb kis alapaka-csikó.
Az alpakák a szőrük miatt nemcsak egzotikusnak, hanem exkluzívnak is számítanak, mert a szőrük melegebb is, de könnyebb is a juhok gyapjánál, nem is szúrós, ezért nagyon kellemes és színes és drága sálakat, termékeket szőnek belőle. Ha úgy nézzük, kalandos átalakulásra képes az alpaka a szőrével...
A mi különleges fűszereinket is mind a fogyasztók, mind az ipar nem magában fogyasztja, hanem azért vásárolja, hogy plusz értéket:
-ízt,
-aromát,
-élményt,
-színt és
-plusz tápértéket
adjon hozzá a saját élelmiszeréhez, termékéhez, növelje a feldolgozottságot, a termékválasztékot, változatosságot vigyen az ízekbe.
Szóval fantázianév, de annak szerintünk ideális.
A vezetőség felé észrevételt, javaslatot szeretne küldeni?
Lehetőséged van jelezni észrevételeid, javaslataid, cégünk ügyvezetése felé, kérjük kattints a KAPCSOLAT menüpontra.
Köszönjük az észrevételeket, ezek mindig sokat segítenek munkánkban!